EL TEMPS DE LA MEMÒRIA

TRESORS DEL MUSEU D’ARQUEOLOGIA DE CATALUNYA A GIRONA

Scroll down

Des del naixement els humans aprenem a observar, reconèixer i identificar les característiques de l’entorn físic i social que ens envolta. Aprenem de tot i de forma global, alhora que ens relacionem amb els altres, adults i infants, i assimilem la cultura i els hàbits del nostre entorn, un entorn que té cura del nostre desenvolupament. A mesura que l’infant creix i progressa en el seu aprenentatge, avança en el seu camí per integrar-se a la comunitat com a adult. Les etapes d’aquest procés estan marcades per rituals de pas, ben coneguts pels antropòlegs, que a vegades deixen traces, en forma d’objectes, en el registre arqueològic.

Al llarg de la història, els jocs han contribuït al desenvolupament físic i mental dels infants, activant la capacitat estratègica, l’esperit creatiu o la competitivitat, ja sigui de manera individual o en grup. A través del joc la mainada descobreix l’entorn, imita el comportament dels adults i es relaciona amb altres infants. Amb mesos, els menuts juguen amb sonalls o petites figures de ceràmica. Més endavant, els jocs de rol portaran les nenes a jugar amb nines i els nens amb espases, cavalls i carros.

Copyright © 2024 Museu d’Arqueologia de Catalunya Departament de Cultura - Generalitat de Catalunya